Informujemy, że Zespół ZDZ w Kielcach w porozumieniu z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Ministerstwem Cyfryzacji przystąpił do projektu mLegitymacja. mLegitymacja to elektroniczna wersja tradycyjnej, papierowej legitymacji.
„Mobilna” legitymacja będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano legitymację szkolną. Okres ważności mLegitymacji będzie tożsamy z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagało będzie ponownego wydania mLegitymacji).
mLegitymacja będzie unieważniana przez szkołę w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja.
Co należy zrobić aby wyrobić mLegitymację?
1. Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do pokoju 201. Wniosek o wydanie mLegitymacji do pobrania.
2. Przesłać zdjęcie (zdjęcie w postaci cyfrowej o rozdzielczości 496 x 354 w formacie JPG lub JPEG nie większe niż 5 MB) na adres wskazany we wniosku.
3. Informacja o wygenerowanym kodzie QR i kodzie aktywacyjnym do aplikacji mObywatel zostanie przekazana przez dziennik elektroniczny.
4. Zainstalować aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store. W usłudze mLegitymacja szkolna należy zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
5. Aby anulować mLegitymację (z powodu utraty telefonu, niepoprawnego działania, rezygnacji z usług) należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do pokoju 201. Wniosek o unieważnienie mLegitymacji do pobrania